Ay, Caramba! The Gameplay

2





Do you like it? Download!

Download Ay, Caramba!

4

I hope you want SO badly to play my game, because the installation is a little bit painful. But I'll try to make this easier for you.

Let's do it step by step (uuuh babeee) ... duh. All the steps are essentially required!

  1. Check if your computer is a common PC with Windows. Sorry, Mac users :(
  2. Download and install Microsoft Visual C# 2008 Express
  3. Download and install Microsoft XNA Game Studio 3.1
  4. Download the Game Installer HERE or HERE.
  5. ENJOY!!!

if you have any questions, criticism, praise, or if you just want to chat, feel free to comment!

THANK YOU VERY MUCH!!!

Espero que vocês queiram MUITO jogar meu jogo, porque a instalação é um pouquinho dolorosa. Mas eu tentarei fazer isso o mais fácil possível pra todos.

Ok, vamos ao passo-a-passo. Prometo não doer! Todos os passos são essenciais!

  1. Certifique-se de que o seu computador é um PC comum com Windows. Sorry, Mac users :(
  2. Baixe e instale o Microsoft Visual C# 2008 Express
  3. Baixe e instale o Microsoft XNA Game Studio 3.1
  4. Baixe o Instalador do Jogo AQUI ou AQUI.
  5. ENJOY!!!

Se tiver algum problema na instalação, se tiver alguma dúvida, crítica, elogio ou, se simplesmente quiser bater um papo, use os comentários :)

MUITO OBRIGADA!

All About the Characters

2

Here it is. All the characters, all moves, all reactions/interactions. Togetherforeverandever! Unfortunately, some of them had to be cutted off of the final version (which is not actually "final", I hope so.) But animations, like diamonds, are forever and they're all here for your delight/shame.

Aqui está. Todos os personagens, movimentos, reações/interações. Tudojuntodeumasóvez! Infelizmente, uma parte dessas animações teve que ser descartada da versão final (o que não é realmente "final", assim espero). Mas animações, assim como os diamantes, são eternas, e elas estão todas aqui para o seu deleite/vergonha.

El Luchador

Obviously he has more moves :P

  • luchador_standing.pngStanding
  • luchador_andando3.gifWalking
  • luchador_pulando.gifJumping
  • luchador_socando_parado.gifStanding+Attacking
  • luchador_socando_correndo.gifWalking+Attacking
  • luchador_socando_pulando.gifJumping+Attacking
  • luchador_ferido.pngDamaged
  • luchador_morto.gifDead
  • luchador_afogando.gifDrowned

Bombata

  • bombata_standing.pngStanding
  • pinata_bomb.gifWalking
  • bombata_explodindo.gifDying

Muerto Mucho Loco

  • muerto_standing.pngStanding
  • muerto_andando.gifWalking
  • muerto_atacando.gifAttacking
  • muerto_damage.pngDamage
  • muerto_morriendo.gifDying

Infierno Púrpura

  • infierno_purpura_standing.gifStanding
  • infierno_purpura.gifWalking
  • infierno_purpura_socando.gifAttacking
  • infierno_damage.pngDamage
  • infierno_morrendo.gifDying

The Intro Screen!

3

Oooooh looks we have a sneak peek (always wanted to use that expression ^^)

abertura.png

Click to see it BIGGER :D

Ay, Caramba! The Soundtrack

6

YEEEEEAH the game soundtrack is DONE!!!

And yes, the game is called Ay, Caramba!, no more secrets. I know, it's a pretty silly name, but I didn't have any better idea. So, this is it!

Tracklist

Click and download track by track!

Full Album - 7.3mb

Download the entire album in a single archive!

All songs were made with Ableton Live 7 and Magical 8-bit Plug ;)

Free MP3s on Last.fm

Now you can listen and download some of this songs for free on Last.Fm. If you go there, you'll find a bonus track. ;)

Ch-Ch-Changes

So, guys. The game is not gonna be in flash anymore. It's gonna be in XNA. Balzaque, from LTIA (Laboratório de Tecnologia da Informação Aplicada), UNESP, is the guy behind the programming. He's reusing the engine of Arthur's game, Chako. I don't know yet if it will be possible to have a downloadable version of the game. We're leaving this detail for later. :(

Also, I scheduled my presentation: it's gonna be on Thursday, December 3, 9:30 PM, at room 51, UNESP, Bauru, São Paulo, Brazil. BE THERE! LOL

And last, but not least: I FINISHED MY REPORT!!! This means that until december 3 I can totally dedicate myself just for the game! YEY! \o/

Então, galera. O jogo não será mais em flash e, sim, em XNA. Quem está programando é o Balzaque, do LTIA (Laboratório de Tecnologia da Informação Aplicada), UNESP. A engine está sendo reaproveitada do jogo do Thur, Chako. Ainda não sei se vai dar pra disponibilizar o jogo pra download. Isso é um detalhe que deixaremos pra depois. :(

Ah, eu também marquei minha apresentação: será quinta-feira, 3 de dezembro, às 21:30h, sala 51, UNESP, Bauru-SP, Brasil. ESTEJA LÁ! :D

Ah, e por último, mas não menos importante: EU TERMINEI MEU RELATÓRIO!!! Isso significa que até o dia 3 (sim, estou considerando até a última hora) eu poderei me dedicar inteiramente só ao jogo! YEY \o/

--

Wait a sec. Just a little thing I brought to you:

infierno_purpura_standing.gif infierno_morrendo.gifCan't wait to beat him. Hehehe

Good news!

2

I'm right now writing some rules for my game (in Google Wave! *cough*). You know, what happens if you grab some of that feisty red peppers? Do you earn some points or ask desesperatly for water? Won who answered first option. Who cares if the pepper is spicy? The world is ending! :)

I picked a name for the game. It's still a secret. :)

I also started to write the project's report. Kinda. The diagramation is quite good and it has a lot of lorem ipsum which needs to be replaced with real text, as soon as I know what to write about. :D

I'm still not believing I'm here with such good news. Until yesterday evening the things for me was more apocalyptical than the game itself. I was in danger since I was simply not finding anyone to program my game! I was so depressed!!! Then Alexandre Nacari and Balzaque came and saved my life. They deserve one million Reais in gold bars which worth more than money! :D

For now, I can tell you the things are going very well.

What matters now is:

  • My work is almost done!
  • I found a programmer!
  • The game now has a proper name! It will be revealed in the right time.
  • We have now 1 month to finish all this stuff.
  • Less is more!
  • The world is going to end, anyway (in my game, at least)
  • One million Reais in gold bars worth more than money

Estou neste momento escrevendo algumas regras para o meu jogo (no Google Wave! *cof cof*). Tipo assim, o que acontece quando eu pego uma daquelas pimentas vermelhas delicinhas? Você ganha pontos ou clama desesperadamente por água? Ganhou quem respondeu a primeira alternativa. E daí que a pimenta é ardida, o mundo vai acabar! :)

Escolhi um nome para o jogo, lalala! Mas ainda é segredo. :)

Também comecei a escrever o relatório. Hm, parte dele. A diagramação tá ficando um chuchu e tem um monte de lorem ipsum, que precisa ser substituído por textos reais, assim que eu achar sobre o que escrever :D

Eu ainda não acredito que estou aqui com todas essas boas notícias, sério. Até ontem de tardezinha as coisas pro meu lado estavam mais apocalípticas do que o jogo em si. Eu tava a perigo, já que eu simplesmente não tava achando ninguém pra programar meu jogo! Eu tava tão deprimida!!! Aí o Alexandre Nacari e o Balzaque apareceram e salvaram a minha vida. Eles merecem um milhão de Reais em barras de ouro que valem mais do que dinheiro! :D

Até agora, posso lhes dizer que as coisas estão indo muito bem.

O que importa agora é que:

  • Meu trabalho está quase pronto!
  • Eu encontrei um programador!
  • O jogo agora tem um nome! Será revelado no tempo certo.
  • Agora temos 1 mês pra terminar essa bagaça.
  • Menos é mais!
  • O mundo vai acabar, mesmo (pelo menos no meu jogo)
  • Um milhão de Reais em barras de ouro valem mais do que dinheiro

I've been working on this

1

muerto_andando.gif

pinata_bomb.gif
And this!

infierno_purpura.gif
And that!

Sprite Test

4

sprite_test01.png

First sprite I made. I'm not quite happy with the colours... But I think it could be better with more elements. Will see... The skull mixed with the sand/stone was Lita's idea :)

Next step is turn this grass into sand. \o/

Primeiro sprite que fiz. Não estou nem um pouco feliz com as cores, mas acho que pode melhorar com o acréscimo de mais elementos. Veremos... A caveirinha ali no meio das pedras/areia foi idéia da Lita :)

Próximo passo é transformar essa grama em areia. \o/

Now with a Plot!

2

December 21, 2012. We're in the middle of the National Championship of lucha libre. First round of the first fight in El Luchador's career, and he's scared as hell. Being luchador was always his dream, but his deepest fear is... to take a beating. The fight is against the actual champion, the feared (and unbeaten) Infierno Púrpura. The arena is full, there's no space for any more people, the bets are in. It's the fight of the year, of the century, of the millenium! And possibly the last one, since the Maya calendar says the world ends today!

The battle begins!!! Still in the early seconds, El Luchador is taken by a stroke right in the face, and everything gets dark...